Nyheter

Hurra – allt fler älskar Land!  

Orvestos senaste medieundersökning ökar LRF Medias varumärke Land med 2,2 procent och har nu en räckvidd på 364 000. Lägger man dessutom till E-tidningen har Land 406 000 i räckvidd. 

Mediebranschen är stentuff just nu, men LRF Medias starka varumärke Land går mot strömmen och ökar när de flesta andra tidskrifter minskar i räckvidd. Den årliga medieundersökningen Orvesto för första kvartalet 2018 visar att Lands räckvidd har ökat med 10 000, till totalt 364 000.

Undersökningen är fokuserad på printtitlar och görs av Sifo Kantar, och lägger man till statistik för de som känner till Lands E-tidning blir räckvidden ännu bättre – 408 000.

– Det är makalöst bra siffror, jublar Lands chefredaktör Carina Löfgren. Att vi ökar i en tid när allt fler väljer bort tryckta tidningar är helt fantastiskt.

De nya räckviddssiffrorna visar att Land nu toppar kategorin familjetidningar tillsammans med Hemmets Journal. Carina Löfgren känner sig säker på framgångsreceptet.

– Vi erbjuder läsarna ett brett innehåll av väldigt hög kvalitet och vi vet att läsarna uppskattar det. Det är roligt att det lönar sig i sådana här undersökningar också.

Carina Löfgren
Chefredaktör tidningen Land & Land.se

Undersökningen Orvesto mäter räckvidderna för ett stort antal medier och tidningar och görs av Kantar Sifo. Undersökningen ger en hel del information om hur läsare och användare agerar och vad de är intresserade av.