Nyheter

Ehandel.se Event ökar igen – satsar på Danmark och B2B

Ehandel.se fortsätter att utveckla sin eventverksamhet och under 2018 bjuds det både på en ny upplaga av Emeet Nordic i Finland, den exklusiva e-handelsträffen Founders och en fortsättning på Gmeet. Dessutom lanserar man Emeet i Danmark och blir ny arrangör av e-handelsventet B2B Online.

Med flera tusen besökare och expansion både i Sverige och utomlands har de senaste åren varit en minst sagt aktiv period för eventavdelningen på LRF Medias varumärke Ehandel.se. Men trots att förra året bjöd på både Emeet Nordic i Finland, världspremiären av Gmeet och den exklusiva e-handelsträffen Founders, är eventkalendern långt ifrån maxad.

Danmark – "ett viktigt steg"

Under 2018 görs två nya upplagor av ovanstående succéer, dessutom bjuder Ehandel.se på två helt nya event i e-handelns tecken. Dels handlar det om ett Emeet i Danmark, som kommer att gå av stapeln i Bongens Lyngby utanför Köpenhamn i höst, dels kommer Ehandel.se att ta över plattformsleverantören Avensias e-handelsevent B2B Online.

– Det känns fantastiskt kul att vi nu tar steget in i Danmark med ännu ett Emeet. Det här är ett viktigt steg på vår resa mot att bli Nordens självklara mötesplats för e-handlare, och vi ser fram emot att få göra det här ihop med det danska e-handelscommunityt, säger Michael Wictor, vd för Ehandel.se.

– Danmark har på många sätt etablerat sig som den nordiska marknad som kanske har kommit allra längst när det gäller e-handelns genomslag, och vi på Ehandel.se ser givetvis fram emot att ta del av danskarnas kunskaper på området.

En frisk fläkt

Som vanligt på Emeet är det avsaknaden av en agenda som är själva poängen, så exakt vad dagen för med sig återstår att se. En del danska e-handlare har dock redan meddelat sitt intresse för att närvara.

En av dem Anders Andersen från Etaility som fokuserar på handel över gränserna, och då gärna mellan Sverige och Danmark.

– Det finns massor av e-handelsevent i Danmark, men dessvärre har event jag har varit på i Danmark inte präglats av kunskapsutbyte mellan e-handlarna, utan snarare av envägskommunikation och powerpoints från experterna. Det som är fantastiskt med Emeet är att där handlar det inte om vad experterna tycker, utan om vilka erfarenheter e-handlarna har och delar med varandra, säger Anders Andersen.

Utöver Emeet-premiären i Danmark är det dags för Ehandel.se:s första B2B-event. Det exakta datumet kommer att avslöjas längre fram, men att agendan blir högaktuell råder det knappast några tvivel om.

– B2B är den kanske mest spännande delen inom e-handeln just nu. Försäljningen på nätet mellan företag växer så det knakar och därför känns det helt rätt för oss på Ehandel.se att arrangera ett event inom just B2B, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

Investeringar på Gmeet

Den som vill gå på flera e-handelsevent i år har alltså alla möjligheter att göra det. Utöver Emeet Danmark och B2B Online finns förstås även klassikerna Emeet i Stockholm, Göteborg eller Helsingborg att gå på.

Dessutom bli det en repris av Emeet Nordic i Finland, och förstås Gmeet – dit biljetterna nu har släppts.

– Gmeet blev en riktig fullträff förra året, och i år kan vi utlova ett minst lika bra program som sist. Temat är investeringar och e-handel, och vi har riktigt bra talare. Vi hoppas att så många som möjligt vill göra oss sällskap i Göteborg när vi drar igång 2018 års eventsäsong! säger Sanna Thurdin.

Vad blir den stora utmaningen nu då?

– Att hinna med allt. Nej, skämt åsido, att alltid ligga på topp vad gäller relevans och innehåll. Men vi har fördelen att verka i en expansiv bransch där viljan att delta och dela med sig brukar överträffa alla förväntningar. Vi hoppas att det blir så även i år, avslutar Sanna Thurdin.