Nyheter

LRF Media lanserar tre nya sajter och plusmaterial för land.se, landlantbruk.se och landskogsbruk.se

LRF Media lanserar i dag en digital premiumversion för varumärkena Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk, med exklusivt material för den som är inloggad.

Sanna SjöholmChef Kommunikation
noimage

– Vi vill premiera våra inloggade läsare med ännu mer relevant och unikt material, säger Estelle Ejdeholm, Publisher för varumärket Land.

LRF Medias varumärken Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk når över 850 000 läsare i tryckta och digitala kanaler. Den som prenumererar på alla de tryckta tidningarna får redan i dag dessa levererade tillsammans varje vecka, men digitalt har varumärkena hittills varit separerade. Nu lanserar mediehuset visuellt sammanhållna sajter där man lätt kan vandra mellan www.land.sewww.landlandbruk.se och www.landskogsbruk.se, dessutom med plusmaterial för dem som loggar in.

– Våra besökare kommer att mötas av ett nytt och tydligt utseende som är optimerat för att läsas i mobil, där det är lätt att navigera och där vi har möjlighet att erbjuda mer relevant innehåll till de olika målgrupperna, samtidigt som flödet ger en större bredd, säger Estelle Ejdeholm.

Bakom de nya sajterna finns också en ny publiceringsmiljö med direktpublicering, vilket underlättar för redaktionerna att jobba med snabba och direkta nyhetsflöden.

– En stor del av vårt material kommer att fortsätta vara tillgängligt för alla, men när det gäller exklusivt och unikt material så kommer vi att låsa in det och kräva login för att nå det, säger Annika Lindecrantz, Publisher för Land Lantbruk och Land Skogsbruk. För oss betyder ett inloggat läge att vi kan ge våra besökare online bättre service, eftersom vi inte längre behöver ta hänsyn till presstider och när den tryckta tidningen kommer i brevlådan.

Land når varje vecka 600 000 besökare i digitala och tryckta kanaler, medan Land Lantbruk och Land Skogsland når drygt en kvarts miljon läsare inom lantbruk- och skogsbruk. De senare är Sveriges största titlar inom de gröna näringarna, men också medlemstidningar för LRF, Lantbrukarnas Riksförbund – och samtidigt som det digitala Landpaketet sjösätts så lanseras också en helt medlemsexklusiv tjänst för LRF-medlemmar under landlantbruk.se.

– Vi utvecklar hela tiden tjänster och produkter som verkligen kan göra nytta, och med vår tjänst Svepet kommer vi att bevaka allt som händer inom lantbruk- och skogsbruk, både i Sverige och utanför våra gränser. Tjänsten kommer bara att vara tillgänglig för de som är medlemmar i LRF och vi har stärkt vår redaktion med en heltidstjänst för att se till att Svepet är ständigt aktuellt. Fokus ligger på att välja ut, paketera och kommentera aktuella branschnyheter sju dagar i veckan, säger Annika Lindecrantz.

Joel Linderoth
Chefredaktör Land

ATL lanserar nyhetsbrev om hållbarhet

Klimat- och hållbarhetsfrågor är avgörande frågor för de gröna näringarna. Nu växlar LRF Medias varumärke ATL, Lantbrukets affärstidning, upp hållbarhetsbevakningen och startar nyhetsbrevet ATL Hållbarhet.

Läs mer

Rekordstort intresse för AGFO transformation

Anders Engström, innehållsansvarig på AGFO, över 500 har anmält sig – vad tror du att ...

Läs mer

Influens lanserar certifiering för influencers

Vårt dotterbolag EhandelSEs varumärke Influens.se fortsätter med sitt uppdrag att ge influencer-yrket ökad legitimitet. Med ...

Läs mer

Faktaruta

Lorem ipsum dolor sit amet
sdvlösdv as as vösa
osvkrvelrknekrb
dfmkbdfklbd