Nyheter

LRF Media behöver fler manliga ledare

LRF Medias ledningsgrupp har svängt från en mansdominerad grupp till ett mer jämställt styre - med många vassa kvinnor i spetsen.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

– Vi har många drivna, kreativa och engagerade ledare i företaget vilket är spännande inför framtiden. Nu är vi majoriteten kvinnor i ledningen och behöver nästan göra ett omvänt jämställdhetsarbete, säger Ann Henriksson, VD på LRF Media.

LRF Media söker nu en ny Affärsutvecklingschef som kommer att ingå i ledningsgruppen. För att balansera könsuppdelningen så ser mediehuset gärna att den nya medarbetaren är en man.

– Det gäller att ha en bra balans i hela bolaget och inte minst på ledningsnivå, men vi kommer självklart att välja den person som har bäst kompetens och kvalifikationer för jobbet, förklarar Ann Henriksson.

Under det senaste året har LRF Media förvandlats från ett medelstort brett mediehus till att vara Sveriges största nischade mediehus för landsbygden och det gröna näringslivet. LRF Media fokuserar på nya och befintliga affärer kopplade till de starka varumärkena Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL. Det har varit en lyckosam förändring som gjort att företaget återigen visar svarta siffror.

Landlott-miljon till konst-turné och landsbygdutveckling

Lotteriet Landlotten drog i gång 2015 med syftet att överskottet skulle gå raka vägen tillbaka ...

Läs mer

Här är den – kartan över 134 företag som ska accelerera framtidens livsmedelskedja

Digitalisering och ny teknik gör att livsmedelskedjan förändras i snabb takt. LRF Medias varumärke AGFO ...

Läs mer

Sista chansen att skicka in bilder till Årets Kyrktupp!

Allt sedan 1979 har LRF Medias varumärke Land uppmanat sina läsare att skicka in bilder ...

Läs mer