Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

Landlott-miljon till konst-turné och landsbygdutveckling

Lotteriet Landlotten drog i gång 2015 med syftet att överskottet skulle gå raka vägen tillbaka ...

Läs mer

Här är den – kartan över 134 företag som ska accelerera framtidens livsmedelskedja

Digitalisering och ny teknik gör att livsmedelskedjan förändras i snabb takt. LRF Medias varumärke AGFO ...

Läs mer

Sista chansen att skicka in bilder till Årets Kyrktupp!

Allt sedan 1979 har LRF Medias varumärke Land uppmanat sina läsare att skicka in bilder ...

Läs mer