Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

LRF Media köper Ehandel.se

– E-handel är den nya medieaffären, och har en stor betydelse för både boende och ...

Läs mer

LRF Medias tillväxt inom digitala affärer fortsätter

Bakom framgången finns flera större satsningar, som platsbanken Jobb & Karriär för de gröna näringarna ...

Läs mer

Från blödande bolag till lönsam affär – LRF Medias VD om att våga fatta beslut

När Ann Henriksson för snart två år sedan blev VD för LRF Media var det ...

Läs mer