Nyheter

LRF Media utvecklar ny tjänst för LRF Mjölk

Digital affärsutveckling på LRF Media har fått i uppdrag av LRF Mjölk att utveckla en ny tjänst som ska sänka mjölkböndernas foderkostnader.

Sanna SjöholmKommunikationsansvarig

LRF Mjölk vill utveckla en digital tjänst med syfte att underlätta för bönderna att skapa offertförfrågningar på kraftfoder, för att i förlängningen sänka mjölkböndernas foderkostnader.

LRF Media, och avdelningen digital affärsutveckling, har fått i uppdrag att ta fram denna tjänst. I arbetet ingår konceptarbete, ux, design och programmering.
Tjänsten planeras vara klar för lansering i slutet av augusti.
– Det känns både självklart och jättekul att inleda ett samarbete med LRF Media. Här förenas ju kompetensen kring media med kunskap om mjölkproduktionens specifika villkor, säger Karin Hallgren, kommunikationschef LRF Mjölk.
– Jättekul! Och ett viktigt steg i att jobba närmare LRF när det gäller nya produkter och tjänster, säger Lovisa Madås, chef för digital affärsutveckling på LRF Media.

LRF Medias varumärke AGFO växer – lanserar AGFO growth

– Förväntningarna är stora, det är bra talare, vassa paneler och grymt spännande entreprenörer som pitchar, ...

Läs mer

Lands blogg ger svar på vad du ska äta – kolla in Jakten på den svenska maten

Anna Ross och Katarina Cumselius arbetar båda två inom LRF, Lantbrukarnas Riksförbund, och brinner för ...

Läs mer

AGFO bjöd på insikter i Ekonomistudion

Techtrenderna håller på att revolutionera lantbruket, och investeringarna i foodtech och agtech ökar. I dag ...

Läs mer